NOUL MOTOR DEUTZ TCD 2,9 L4
Cu sistem de aspiraþie naturalã sau cu propulsie turbo, cu sau fãrã sisteme de rãcire cu aer, echipat cu recirculare externã a gazelor rãcite si un sistem de presiune înaltã common rail de 1.800 bari, modelul ultra-compact, recent dezvoltat, TCD 2,9 L4 acoperã clasa de putere între 25 si 55,4 kW. Acest model compact cu 4 cilindri în linie, special dezvoltat pentru instalaþiile restrânse si înguste oferã niveluri înalte de putere si cuplu de torsiune combinate cu o funcþionare linã si silenþioasã. Sistemul modular de tratare ulterioarã a gazelor a fost creat astfel încât sã rãspundã cerinþelor impuse unei masini industriale privind construcþia compactã si eficienþa costurilor.
Convertorul catalitic diesel de oxidare accesibil si care nu necesitã întreþinere alãturi de convertorul catalitic de oxidare a particulelor reusesc sã acopere majoritatea aplicaþiilor. Opþiunea de etansare DPF este de asemenea disponibilã.
Deutz acoperã gama de putere între 50 si 90 kW cu modelul TCD 3,6 L4 care atinge un nivel maxim al cuplului de torsiune de pânã la 480 Nm la viteze ale motorului între 1.400 si 1.600 rpm, generând astfel un nivel de putere comparabil cu cel al unui motor de 4,5 litri, cu turbocharger Tier 3. Acest motor rãcit cu apã cu propulsie turbo si 4 cilindri, cu sau fãrã turbo-suflantã si sistem de recirculare externã a gazelor rãcite este echipat cu un sistem common rail de 1.600 bari. Un convertor catalitic de oxidare a particulelor sau un DOC pentru varianta suflantei rãcite cu aer sunt disponibile pentru tratamentul ulterior al gazelor.
Existã de asemenea optiunea DPF si sistemul DVERTŸ de tratare ulterioarã a gazelor care nu necesitã întreþinere.